Sunday, May 15, 2011

HARI GURU DATANG LAGI "SELAMAT HARI GURU"

Assalamualikum,

Dah lebih tiga bulan teman idak nyenguk waghih, pekabo mudah-mudahan mengkeme semue sihat walafiat. Dah tak nyempat teman nak menyape waghih asyik keghoje di luo je (gitu le keluo masuk,keluo masuk memanjang haghuih). Yang beno ghase malaih dan culaih nak nulih, agak teman ghakan-ghakan dah maghah dan tak begahpe gemo ngan teman dah. Kali ni teman keluo balik dengan wajah yang same, tak mane ubah nye. Teman mohon moah pade kengkawan sahabat handei dan waghih semue. Ate, udah temanni jenih pemalaih sikit punye hei pun udah tak kose nak menulih, tak sampei le teman “ kite bako je le blogni”, sayang juge blog ni walo tak seindah dan secantik blog ghakan-ghakan yang lain. Itu yang membuatkan teman tak noleh-noleh waghih. Walo ape pun alhamdulillah dipanjang umor dapat lagi kite berjumpe dialam maya ini. Kemaghin anak bongsu teman tetiba je ngajak ke pekan mencaghi hadiah untuk gughu diye sempene haghi gughu esok. Baghu teman teghingat haghi gughu datang lagi, ate malam tadi teman dah tagkan gambo teman dan kepimpinan sekolah teman dalam feh buk untuk ke alam global, ghamei juge bekaih anak mughid teman yang respon, teghime kasih semue. Ini lah pongke nye teman teghingatkan blog (kighe lidah ghesmi teman le) dah lame tak update, dah panjat di anei-anei tunggu mase nak ghebah je tu. Jadi teman kuatkan semangat nulih balik setidaknye dapat menyampeikan ucapan haghi gughu kepade waghih semue. Haghi ni pulak tak putuih-putuih teman teghime mesej daghi kengkawan mengucapkan Selamat Haghi Gughu, awei meno pulak deme magi ucapan. Sepeghti biase macam-macam kate-kate hikmah ucapan yang teman teghime. Teghime kasih kengkawan.

Teman ijak le berniat nak belabun panjang kali ni cume nak nagmbik kesempatan pade semue gughu-gughu, tak kighe le bekaih gughu teman, guru pencen,gughu nak pencen, abang dan adik teman, puak kedaghak, anak mughid teman yang dah jadi gughu dan lain-lain yang bersangkut paut dengan ghugu dengan ucapan SELAMAT HAGHI GUGHU. Semoge segale usahe murni kite yang ikhlaih mendapat ganjaghan yang sebaik-baiknye dari ILAHI.

Alfatihah buat gughu teman yang telah kembali kerahmatullah, segala jase gughu semue tetap teman kenang hingga ke akhir hayat. GUGHU ADE LAH SEGALE-GALENYE BUAT KITE. Semoge arwah gughu-gughu teman di tempatkan dalam golongan ogahng-oghang yang beriman. Tak lupe juge alfatihah buat gughu yang memole ngajo teman sejak keluo kedunie tak lain tak bukan emak ,apak dan pah teman, deme juge le ghugu teman yang mengajo teman mengeneikan duniye dan alam sekolah, menunjukkan jalan-jalan yang lughuih ke sekolah, bukan jalan-jalan yang dimurkai dan bukan pula jalan-jalan yang sesat. Sekoghang-koghangnye idak le teman menjadi anak yang koghang ajo, tak nengo ajo dan tak nengo kate.



Tengahaghi tadi teman berpeluang beghucap di majlih penutup Program Kecemerlangan untuk pelajar asrama sekolah teman. Disamping menghaghapkan deme menjadi pelajar yang berjaye dalam akademik, sempat juge teman berpesan pade deme moge menjadi insan yang cemerlang sahsiahnye. Cemerlang di duniye cemerlang di akhirat. Tige perkaghe kene jage di alam persekolahan idup jangan menyusahkan oghang,(teghingat esok sempene haghi gughu). Pertame jangan menyusahkan mak bapak. Kedue gughu di sekolah dan ketige masyarakat (bile berade ditengah masyarakat). Teman beghucap tak panjang tak ade modei bidan teghojon ngantikan pengetue yang tak dapat hadir. Sekian. SELAMAT HARI GURU..

5 comments:

  1. Selamat haghi cekgu....cekgu.... untong mike.....sampei mati pun oghang manggei cekgu jugakkk......selamat haghi guru CHor...

    P/S: memang lame beno le mike tak menulih Chor.....kalah Menteri bz mike ye!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Assalamualaikum Yob, haa Selamat Hari Guru jugak pd Yob, tima kasih utk ucapan tu. Saya pun ngajor ni kat Pahang, sementara jer, ganti guru bersalin...dpt gak pengalaman ngajor di sekolah! Ater lama bebenor Yob cikgu tak menulih, ni mesti pangkat besor, sibuk memanjang!

    ReplyDelete
  3. Salam D_08 dan Yong Moh Kembara,
    Tk mike sudi menoleh blog teman ingat kan kengkawan udah laghi, moah jelah. Tugaih teman nyebuk tak tentu kekighe ngikut aghah oghang ataih. Teman ni balaci je taghe nak nunggu pencen ade 3 kali lagi nyambut haghi gughu dalam perkhidmatan itu pun kalo panjang umo. Pasei nak menulih kat blogni gebo yang tebei menyelimuti kehendak (% malaihnye loaded).

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Yob, 3 tahun lagi nak pencen? Ni mesti umo tak jauh beza dgn akak ni! Akak selagi daya dan diizinkanNya, mau je koje...tapi koje bila suka Yob. Kalau segan koje, akak nyongket jer kojenyer!

    ReplyDelete