Thursday, February 10, 2011

HANYA SEKADO NAK NYAMBUNG NULIH BALIK WEH.. (nyemput sikit)

Assalamualaikum,

Selamat bertemu kembali buat waghih-waghih semue. Lame meno teman ngilangkan dighi. Bile dah lame teman ninggeikan blog ghase culaih dan malaih dah bertepek-tepek laksane kughap melekat di badan. Tak salah dan telambat gamaknye teman nyampeikan Selamat tahun Baghu Masihi 2011 walo pun udah lebih sepurname berlalu. Moge tahun 2011 ini membawa keberkatan untuk kite semue.

Sebenonye mase nak ngabihkan cuti dulu ade le cikit cibuk muat koje sekolah dan koje peribadi ditokok tambah dengan hei dan tanggungjawab sebagei bapak kepade anak-anak. Ate dalam pede itu kene le pulak teman nyage kedei (sekolah) mun dah bos teman betonjet ke kelumpo 3 minggu sampei nak dekat tutup sekolah, mahu tak mahu beghat tak beghat teman jolakkan juge kemahuan dalam keadaan yang terpakse, itu le muatkan tak kose nak ngelih blog dan tak nyempat nak ziaghah ke blog kenkawan. Jangan tak labun kate deme… gamak teman. Bile bos teman nyengok je ke sekolah esoknye tuaih le teman ke Batu Bapat (minggu akhir cuti) ngughuihkan anak sulung teman masuk balik nyambung pengajian kat UTHM yang tergendala setahun. Alhamdulillah teman amat-amat bersyuko tahap kesihatan anak sulung teman tu beghanso pulih sepeghti sedie kale. Kesempatan ini teman nak ngucapkan pade waghih-waghih dan kengkawan keghane berkat doa mengkeme yang berteghuihsan dengan izin Allah anak teman tu dah kembali ceria. Gugo dan belenang lah ayo mate teman tande syuko yaamat-amat. Jangke waktu setahun teman ngadun anak teman tu dengan sabo demi sabo dan usahe demi usaha kulu kelo kedaghat ke baghoh daghi utaghe hingge ke selatan mencaghi ubat penawo akhirnye tuhan makbulkan kehendak kite. Kite tak tak tahu ade hikmah yang terselindung selame ini disebalik musibah yang menimpe. Hanya Allah yang tahu. Segala puji bagi allah tuhan semester alam yang telah mengizinkan tahap kesihatannye pulih kembali.

Kak Long, ayah haghap kamu dapat menamatkan pengajian mu sepertimana yang di citekan. Ayah,mak dan keluarge semue tetap berdoa semoge kak long sentiase dalam kesejahteraan. Mulekan hidup baghu yang lebih gemilang dan lupekan sejaghah hitam yang telah kamu tempuhi. Amin….

Pade kengkawan ghase ghindu memang ade tetibe je teman nyentap tak keluo ape ke baatan nye jadi ghope itu. Itu le keadaannye jangan maghah, jadi teman mohon moah. Ape yang pentin bahase peghak kite teghuih berkembang sekali guih dapat menghubung tali silaturrahim.

Sekador itu je weh…

7 comments:

  1. salam yeop Tinuj..ape sakit anok mike ta ? bunyinye ghope beghat yaamat tu..err.. selamat kembali yak...

    ReplyDelete
  2. Kak Long dengo cakap Tinuj tu haa...

    ReplyDelete
  3. Yop Samad & Sharok,
    sebenor nye lebih setahun teman nagdun anak teman yang terkene sakit misteri, kalo kat kampong deme paggei kena sampok le bahase lembutnye hilang ingatan. Alahmdulillah sekarang udah pulih..nyambung balik ngaji nak dekat habih beno tinggei satu semester je lagi.

    ReplyDelete
  4. teman baghu nyempat nyengok labun mike ni weh...alhamdulillah itu le kita haghap2....bior deme senang........

    ReplyDelete
  5. BUKAN MASA TAK ADA ATAU SIBUK TAPI MALAS LEBIH,ORANG KAUNSELING KATA TIME MANAGEMENT FAILED

    ReplyDelete
  6. Salam Yob Tinuj, Alhamdulillah anak Yob tu dah sihat. Oh itu sebabnya lama Yob menghilang. Selalu gak teman dtng tengok tak update...ingat mesti sibuk. Semoga Kak Long tu terus pulih dan dilindungiNya.

    ReplyDelete
  7. terima kasih ayah..terima kasih tak terhingga kerana sentiasa mendoakan yg terbaik tuk pia..atas kesabaran ayah dan dengan izinNYA pia sembuh seperti biasa..semoga hari2 penting kegembiraan dalam hidup pia dapat pia kongsikan bersama bersama ayah,mak dan adik2------>with luv----->..<3..anakmu..kak long

    ReplyDelete