Saturday, May 15, 2010

SELAMAT HAGHI GUGHU

Assalamualikum,

Dah lebih seminggu teman idak nyenguk waghih mudah-mudahan mengkeme semue sihat walafiat. Dah tak nyempat teman nak menyape waghih asyik keghoje di luo je, minggu lepaih teman di KLIA ( 5 aghi disane, bukan bermakne teman nak tobang kemane-mane tapi tempat keghojenye tak jauh dari KLIA) balik saghi ke sekolah kipoh pulak esoknye. Ate, udah seminggu ngilangkan dighi keghoje kat sekolah betambun ijak bebuat mahu tak mahu peghabihkan juge gheni. Itu yang membuatkan teman tak noleh-noleh waghih. Walo ape pun alhamdulillah dipanjang umor dapat lagi kite berjumpe dialam maya ini. Malamni tak putuih-putuih teman teghime mesej daghi kengkawan mengucapkan Selamat Haghi Gughu. Macam-macam kate-kate hikmah ucapan yang teman teghime. Teghime kasih kengkawan, teghime kasih juge keghane mengingatkan teman esok 15 mei haghi gughu.

Teman ijak le berniat nak belabun panjang malam ni cume nak nagmbik kesempatan pade semue gughu-gughu, tak kighe le bekaih gughu teman, abang dan adik teman, puak kedaghak, anak mughid teman yang dah jadi gughu dan lain-lain yang bersangkut paut dengan keghojer ghugu dengan ucapan SELAMAT HAGHI GUGHU. Semoge segale usahe murni kite yang ikhlaih mendapat ganjaghan yang sebaik-baiknye dari ILAHI.

Alfatihah buat gughu teman yang telah kembali kerahmatullah, segala jase gughu semue tetap teman kenang hingga ke akhir hayat. TANPE GUGHU SIAPE LAH TEMAN HAGHINI. Semoge semuenye di tempatkan dalam golongan ogahng-oghang yang beriman. Tak lupe juge alfatihah buat gughu yang memole ngajo teman sejak keluo kedunie tak lain tak bukan emak, apak dan pah teman, deme juge le ghugu teman yang mengajo teman mengenei kan sekolah, menunjukkan jalan-jalan yang lughuih ke sekolah. Sekoghang-koghangnye idak le teman menjadi anak yang koghang ajo dan tak nengo ajo. Semoge mak,apak dan pah teman dimasukkan ke dalam golongan oghang-oghang yang beriman yang menjanjikan syurge Allah buat megheke. Amin...

Bila sebut hei tak nengo ajo teghingat ceghite soghang kawan kat teman. Katenye, ade soghang bapak mawak anak jumpe doktor pasei telinge anaknye tak dengor…, setelah di peghekse doktor tu disahkan tak de sebaghang penyakit yang di kesan pade telinge anaknye. Doktor tu tanye balik kat bapak budak tu pasei ape datang jumpe die sedangkan telinge anaknye tak sakit. Selambe je bapak budak tu menjawab, entah le sebenornye anak saye ni tak nengor ajo tuan. Keh…keh..keh… selamat malam.

No comments:

Post a Comment