Wednesday, October 7, 2015

KINI OKTOBER 2015

Assalamualaikum semua,

Kini dah masuk bulan sepuluh (Oktober) sengaja teman pilih tajuk ini keghana ada sesuatu yang teman nak kabokan. Bulan oktober  adalah bulan teman dibeghanakkan..maka tahun2015 genap lah umor teman 59 tahun. Alhamdulillah... semoga Allah panjangkan umor teman lagi dengan kerahmatan dan kesihatan yang baik mudahan kehidupan yang ada menguatkan iman dan melipatkan ganda ibadat teman untukNya.

Sejak N3 yang lepas baru haghi ini teman nak nulih ada kelapangan sikit. Dua minggu lepaih, tiga haghi teman di Serawak 'lawatan penanda aras' bersama kengkawan sekeghojer yang di ketuai oleh bos teman. Ada dua tiga tempat menjadi tempat lawatan kumer...seghonok juga pegi nengok tempat oghang. Masa teman bertugaih di Sabah tak ponah pun teman melencong ke Serawak jangan tidak, kapei tobang yang teman naik transit sekejap jer kat air port Kuching entah pasei apa teman pun dah lupa dalam tahu 80'an dulu. Kemaghin teman ada di Alor Setar ada taklimat Laluan Kerjaya di Kolej Vokasional Alor Setar. Sebelum tu teman kipoh (30/9/15)  mesyuarat juga. Dalam perjalanan nak balik teman sempat jumpa tuan Haji Sulaiman Samsudin Pengetua Sekolah Sains Tapah. Perjumpaan yang leih (last) sebagei Pengetua sebab esoknya dia dapat tuko balik ke kampong halamannya Teluk Intan.  Kighernya hj. Leman ni balik kampong naik pangkat ler.. menjawat jawatan Pegawai Pendidikan Daerah Hilir Perak. Tahniah! hj. Leman...ghejeki kengkawan..

Berbalik ceghita bulan sepuluh tadi yang bekait dengan dighi teman...dah teman kabokan tadi tahun 2015 genap umor teman 59 tahun, ini bermakna tahun depan mahu tak mahu kalo panjang umor 60 ler. ater ngikut formularnya tahun 2016 adalah tahun teman pencen, bersara kata oghang putihnya. Setahun jer lagi perkhimatan teman dengan gomen. setahun tu tak lama kater demer lip lap lip lap sedor tak sedor sekejap jer udah sampei... Nak dekat 35 tahun dah perkhidmatan teman. Itu le ghopernya weh...Teman mole bekojer (ngajor) di hantor ke Sabah dalam tahun 1981 sampei tahun 1988, lepaih tu teman balik Kuala Kangsor ngajor di SMVKK. Di sekolah tu tak lama dalam dua tahun setengah teman kumbaih ke Johor melanjutkan pelajaran. Setelah abih ngaji di hanto pulak di demer ke Bota di SMVSI sampei tahun 1999. Tak lamer di Bota tu 5 tahun ajer. Mengkala Sekolah Teknik Gerik dibukak teman nyongkit ke gerik pulak dan gamaknye insyaAllah sehingga pencen tahun depan. Alam keghojer teman tak laghi daghi bidang teknik/vokasional. Daghi sekolah Vokasioanal ke sekolah tenik dan kini di kolej vokasional. Tak meghaser ler teman ke tempat lain.. Ater.. moler belajornya dulu dalam bidang teknik/vokasional ini di Sekolah Menengah Vokasional Ipoh,.nampaknyer pengabih di vokasional le juger..dah macam satu pusingan yerk... Teman bersyukor pada tuhan dalam keadaan sekaghang badan teman sihat mudahan dikekeikan kesihatan teman ni bior berpanjangan...Itu kojer tuhan.. pusin kitor hidup kiter. Aper-aper pun teman panjatkan kesyukuran kerana pelbagei nikmat dan rahmat yang telah dibeghi dan di coghahnya kepada teman selama ini..Alhamdullah...

itu ajer ghasernya...wassalam...

1 comment:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete